Optimalizálás – bevezetés

// február 21st, 2010 // Web

Mi ez? Miért jó ez? Mire keresnek az emberek? Hol keresnek? Hogyan válasszunk ki megfelelő kulcsszavakat?

Már néhányan szintén kértetek, hogy írjak néhány tippet a weboldalak optimalizálásával kapcsolatban. Először is tisztázzuk, miről is beszélünk. A weboldal optimalizáljuk, szóval maga az a kifejezés, hogy „kereső optimalizálás” nem helyes. Mivel a Google keresőt nem tudjuk optimalizálni, csak a weboldalunkat. Ez annyit jelent, hogy bizonyos dolgokat megcsinálni azért, hogy ha valaki beír egy szót a google keresőbe, akkor a mi oldalunkat kitegye arra a kulcsszóra az első oldalra. A legjobb eset, ha természetesen az első oldalon az első helyre.

De miért is fontos ez? Az emberek nagy része nem tudja pontosan a weboldalak URL címét, ezért a keresőbe keres rá bizonyos dolgokra. Ha itt elsők vagyunk, akkor a mi oldalunkat fogják megnézni. Ez a cél, hogy minél több látogató, illetve üzleti weboldal esetén, minél több vásárlás történjen az ilyen látogatásokból. Nekünk, egyházak számára nem annyira fontos ez, véleményem szerint. Természetesen hasznos lehet, de nem szükségszerű.

De miért a Google keresőt említem? A világon az emberek 98% a google keresőt használja. Akkor miért foglalkozzunk az emberek 2%ával? Nincs értelme. Ennyit erről…

Mire keresnek rá az emberek? Ezt honnan tudjuk? Ez nagyon egyszerű, van a google-nek egy szoftvere, amin minden adatot megtudhatunk, amit csak szeretnénk. Milyen kulcsszóra hányan keresnek rá. Illetve nagyon fontos megnéznünk, pontosan hogy keresnek rá. Ennek a szoftvernek a neve: KeyWords Tool

Link: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Keressünk rá az „egyház” szóra. Erre a kulcsszóra az előző hónapban 49 500-an kerestek. Ez annyit jelent, hogy az elmúlt hónapban ennyiszer írták be a google keresőbe, hogy „egyház”. Illetve még egy listát is kidob, amit a program ajánlj, hogy érdemes azokat a kulcsszavakat is megnézni. Ezek a kulcsszavak a témához kapcsolódnak.

Példa: az „egyház” kulcsszóra a Keresztény Közösség Egyház a 2. oldal közepe felé helyezkedik el. Ezt az oldalt én optimalizáltam, viszont később elmondom, hogy miért nem került ki az első oldalra.

Kulcsszó kiválasztása: az első és legfontosabb, hogy kiválasszunk egy megfelelő kulcsszót. Erről is lehetne oldalakat írni. Egy cég esetén nagyon könnyű. Ha nyílászárókat értékesít, akkor valószínűleg a kiválasztott kulcsszó a „nyílászáró, nyílászárók” lesznek. Ezt a KeyWords Tool-ból néztem meg. Ezekre kb. 27 000 keresés van havonta per kulcsszó.

Egy egyház, gyülekezet, vagy egy szolgálat esetén is ki kell tudnunk választani a megfelelő kulcsszót. Egy szolgálat esetén elég könnyű. Én például a Húsvéti Tojáskereső Verseny programunkra a „húsvéti programok” kulcsszót választottam. De miért ez, és miért nem a program nevét? Nézd meg, hogy hányan keresnek a „húsvéti tojáskereső verseny”-re illetve a „húsvéti program”-ra. Természetesen az oldalunk a „húsvéti tojáskereső verseny” kulcsszóra 1. helyen van, pedig nem is erre optimalizáltam! Hogy lehet ez? Mivel ilyen nincs még egy, ezért más oldalon ilyen tartalom nincs is. Az oldal a „húsvéti programok” kulcsszóra az 1-2 találati oldalon helyezkedik el. Válasszunk általánosabb kulcsszót, mert az emberek így keresnek. A statisztikáim szerint, akik kimondottan ismernek minket, azok sem pontosan így használják a keresőben, hanem: “húsvéti tojáskereső” és “tojáskereső verseny”, illetve az optimalizált kulcsszavakon…

Egy hozzászólás a(z) “Optimalizálás – bevezetés”

  1. demenyzo szerint:

    Hi mindenkinek. lesz még folytatása. Kérlek jelezzetek vissza, hogy hasznos-e! Mire térjek ki jobban? Érthető-e a magyarázásom… stb… köszi

Írj hozzászólást

*